Sekcja ServiceDesk - jako centralny punkt przyjmowania zgłoszeń o problemach informatycznych.

Sekcja ServiceDesk, powstała pod koniec 2013 roku. Powołana została jako centralny punkt przyjmowania zgłoszeń o problematyce informatycznej od pracowników i studentów PW. Poniżej na wykresach przedstawiono ilość zarejestrowanych i rozwiązanych problemów od momentu powstania sekcji.

Suma zgłoszeń obsługiwanych w ramach ServiceDesk jest około dwukrotnie większa, ponieważ nie rejestrujemy zgłoszeń telefonicznych.

W ostatnim okresie wprowadzamy pewne zmiany, mające ułatwić kontakt z sekcją. Pod koniec stycznia bieżącego roku uruchomiliśmy nowy moduł centrali telefonicznej, który oprócz standardowej zapowiedzi powitalnej, pozwoli nam na informowanie dzwoniących osób o awarii i szacowanym czasie naprawy, bez potrzeby czekania na połączenie z operatorem.

Kolejną funkcją, która zostanie niebawem uruchomiona, to możliwość pozostawienia wiadomości poza godzinami pracy ServicDesk. Informacja ta zostanie nagrana i jako plik dźwiękowy załączona, do automatycznie stworzonego zgłoszenia.

Oprócz rejestracji i obsługi zgłoszeń, sekcja ServiceDesk zajmuje się przygotowaniem nowego sprzętu informatycznego dla pracowników PW. Działania zaczynają się od opisania parametrów technicznych, czynnego udziału w przygotowaniu i rozstrzygnięciu przetargów, a na końcu fizycznym odbiorem, instalacją i konfiguracją komputerów. W 2016 roku wymieniliśmy około 200 komputerów w Administracji Centralnej, a w tym roku rozpoczęliśmy przygotowywanie podobnej partii sprzętu.

 

Zestawienie ilości rejestrowanych zgłoszeń I.2014-X.2015

Zestawienie ilości rejestrowanych zgłoszeń I.2014-X.2015

Zestawienie ilości rejestrowanych zgłoszeń I.2016-XII.2017

Zestawienie ilości rejestrowanych zgłoszeń I.2016-XII.2017