Sekcja ServiceDesk - jako centralny punkt przyjmowania zgłoszeń o problemach informatycznych.
Sekcja ServiceDesk, powstała pod koniec 2013 roku. Powołana została jako centralny punkt przyjmowania zgłoszeń o problematyce informatycznej od pracowników i studentów PW. Poniżej na wykresach przedstawiono ilość zarejestrowanych i rozwiązanych problemów od momentu powstania sekcji.
Suma zgłoszeń obsługiwanych w ramach ServiceDesk jest około dwukrotnie większa, ponieważ nie rejestrujemy zgłoszeń telefonicznych.
W ostatnim okresie wprowadzamy pewne zmiany, mające ułatwić kontakt z sekcją. Pod koniec stycznia bieżącego roku uruchomiliśmy nowy moduł centrali telefonicznej, który oprócz standardowej zapowiedzi powitalnej, pozwoli nam na informowanie dzwoniących osób o awarii i szacowanym czasie naprawy, bez potrzeby czekania na połączenie z operatorem.
Kolejną funkcją, która zostanie niebawem uruchomiona, to możliwość pozostawienia wiadomości poza godzinami pracy ServicDesk. Informacja ta zostanie nagrana i jako plik dźwiękowy załączona, do automatycznie stworzonego zgłoszenia.
Oprócz rejestracji i obsługi zgłoszeń, sekcja ServiceDesk zajmuje się przygotowaniem nowego sprzętu informatycznego dla pracowników PW. Działania zaczynają się od opisania parametrów technicznych, czynnego udziału w przygotowaniu i rozstrzygnięciu przetargów, a na końcu fizycznym odbiorem, instalacją i konfiguracją komputerów. W 2016 roku wymieniliśmy około 200 komputerów w Administracji Centralnej, a w tym roku rozpoczęliśmy przygotowywanie podobnej partii sprzętu.