MS TEAMS

Microsoft Teams – to platforma internetowa pracująca w chmurze, zawierająca zestaw narzędzi i usług służących do pracy zespołowej. Aplikacja wspiera prowadzenie zajęć w formie kontaktowej. 

W połączeniu z innymi narzędziami i usługami Microsoft, funkcjonalność aplikacji MS TEAMS może być dostosowana do potrzeb określonego działu, zespołu czy też wydziału: 

SharePoint -  bezpieczne miejsce do przechowywania, organizowania i udostępniania informacji oraz uzyskiwania do nich dostępu z każdego urządzenia, może również służyć do tworzenia witryn dla poszczególnych działów, jak również do usprawniania wielu procesów wewnątrz organizacji. 

OneDrive – przechowywanie i udostępnianie dokumentów w chmurze Microsoft dla studentów i pracowników.

Excel / Word / PowerPoint - znane wszystkim aplikacje biurowe, w pakiecie Office 365 wzbogacone o możliwość zapisywania w chmurze oraz współpracy w tym samym czasie przez kilka osób 

OneNote - notatnik  przeznaczony do tworzenia i organizowania notatek/zajęć. W aplikacji MS Teams można go porównać do e-zeszytu do robienia notatek, prac domowych i wielu innych 

Forms - narzędzie do tworzenia ankiet i testów z szeroką gamą ustawień

Lists - świetne narzędzie do tworzenia przeróżnych list oraz baz danych

Planner - planowanie zadań, przydzielanie zadań, śledzenie postępów w zadaniach, a nawet w projektach

Stream - usługa umożliwiająca zamieszczenie filmów i dzielenie się ich treścią między użytkownikami posiadającymi konto Microsoft 

Outlook - miejsce do zarządzania pocztą e-mail, kalendarzami (w tym też spotkaniami MS Teams), kontaktami oraz innymi informacjami osobistymi i zespołowymi. 

i wiele innych...

Pierwsze kroki

Logowanie
  • Logowanie do aplikacji TEAMS odbywa się za pomocą kont mailowych Politechniki Warszawskiej w domenie @pw.edu.pl. 
    W przypadku braku dostępu do tego konta mailowego:
    • studenci - resetują hasło na stronie USOSweb , zakładka "DLA STUDENTÓW" -> OFFICE 365 -> reset hasła
    • pracownicy - wysyłając zgłoszenie do Pomoc IT na adres 5999@pw.edu.pl
  • w ramach dostępu do adresu mailowego pracownik, doktorant oraz student uzyskuje dostąp do pakietu office
  • posiadając adres mailowy pracownik, doktorant oraz student uzyskuje dostęp do pakietu office

Aplikację pobieramy ze strony https://teams.microsoft.com/

jak pobrać aplikację MS TEAMS:

   

Filmy instruktażowe

 
Otworzenie Teams w przeglądarce oraz pobranie aplikacji
 
 
Zmiana nazwy oraz ikony zespołu
 
 
Wyszukiwanie osób
 
 
Zmiana hasła do poczty studenckiej oraz usług chmurowych
 
 
Wyłączenie możliwości nagrywania oraz prezentowania zawartości ekranu w czasie spotkania
 
 
Zapraszanie i udział gości spoza PW na spotkania (zaproszenie po linku)
 
 
Tworzenie zadań w MS Teams z MS Forms
 
 
 
Podział spotkania na wirtualne pokoje 
 

 

Instrukcje Microsoft

Microsoft Teams — film szkoleniowy

Microsoft Teams video training

 

Zakładanie zespołów w  TEAMS

zalecane są dwa sposoby:

 

Wyszukiwanie osób w  TEAMS

Nie mogę znaleźć / dodać studenta / imiona i nazwiska powtarzają się

 Z racji dużej liczby osób najlepiej wyszukiwać w dużej wyszukiwarce u góry ekranu:

  • pracownika po loginie (imię.nazwisko),
  • studentów po USOSid@pw.edu.pl (przykład: 012345678@pw.edu.pl) Lista loginów jest dostępna do pobrania w USOSweb w ramach przedmiotu.

 

Centrum pomocy

  • Forum wymiany bieżących doświadczeń dostępne jest w zespole na MS Teams z kodem dostępu: ruy1t0l.
  • kontakt mailowy: pomoc.elearning@pw.edu.pl

 

Aktualizacje/zmiany w aplikacji MS TEAMS

  • przypisywanie zajęć i ocen jest dostępne jedynie dla kanału ogólnego,
  • w kanale prywatnym nie jest możliwe zaplanowanie spotkania. Można jedynie rozesłać informację o spotkaniu do członków kanału prywatnego, wykorzystując adres mailowy kanału: (zespół --> kanał prywatny --> więcej opcji --> pobierz adres e-mail --> kopiuj) Spotkanie online, zwołane w ten sposób, będzie miało charakter spotkania na czacie, a nie na kanale czy w zespole. Czat w czasie tego spotkania oraz nagranie nie są możliwe. Ta opcja jest dopiero analizowana: 
  • możliwość podziału spotkania na kilka spotkań (breakout rooms) jest nareszcie dostępna 
  • udostępnianie pliku otwartego w czasie spotkania, a nie przed, nie jest możliwe w przypadku wybrania nowego środowiska spotkań, przy powrocie do aktualnego środowiska opcja działa (zakładka ustawienia -> Ogólne "Włącz nowe środowisko spotkań...")
  • ponownie jest możliwość automatycznego zapisywania oraz zarządzania nagraniami ze spotkań w innej usłudze niż MS Teams. Zgodnie z planowanymi zmianami przez Microsoft została już wdrożona opcja zapisu nagrań w OneDrive
  • Cross-posting: funkcja oszczędza czas nauczycieli, pozwala umieścić wiadomość w kilku zespołach jednocześnie. Poniższe demo pokazuje, jak łatwo jest nauczycielom dzielić się informacjami z wieloma zespołami za pomocą zaledwie kilku kliknięć. 
  • Spotlight: Ta funkcja umożliwia organizatorowi spotkania pokazanie na całym ekranie osoby, która np. w danej chwili jest wywołana do odpowiedzi. Pozostali uczestnicy są widoczni na małych ekranikach u dołu ekranu. Pomaga to uczniom skupić się na osobie prowadzącej wykład i na udostępnianych treściach.
  • Zestaw kryteriów oceny: Nauczyciele mogą korzystać z narzędzia w zadaniach "Utwórz zestawy kryteriów oceny". Można je później wielokrotnie wykorzystywać, a uczniowie widzą kryteria, według których będą oceniani
  • Napisy na żywo: Ta funkcja ułatwień dostępu tworzy napisy w czasie rzeczywistym, które pojawiają się na dole ekranu w czasie spotkania. Napisy są widoczne tylko dla tych uczestników, którzy włączają napisy na żywo, to umożliwi poszczególnym uczestnikom wybranie ustawień, które będą dla nich wygodne.
  •  Tryb wszyscy razem: oferuje alternatywę dla Widoku Galerii, funkcji wideokonferencji, która kadruje uczniów w formacie siatki. Jeśli ta opcja zostanie wybrana, spowoduje, że uczniowie wyjdą z poszczególnych kafelków i przemieszczą ich do wspólnego ustawienia, może to być audytorium, sala konferencyjna, czy kawiarnia — wszystkie wirtualne miejsca w trybie Together Mode pojawią się tej jesieni. Pomaga to wykładowcom nadać odpowiedni ton na ich spotkania i urozmaicić przez to zajęcia. 
  • Insights: dzięki tej aplikacji możesz w szybki sposób zobaczyć: którzy uczniowie nie są aktywni w pracach zespołu, aktywność uczniów w poszczególnych dniach/miesiącach, niedotrzymane terminy i nieobecności na spotkaniu. Dane te można generować do pliku Excel.  
  • Stream teraz nie zapisuje automatycznie nagrań ze spotkań w TEAMS, nagrania zostaną usunięte z czatu spotkania po 20 dniach. Można je samemu wgrać do Stream lub zapisać na komputerze. Obecnie automatycznie nagrania są zapisywane w usłudze SharePoint lub OneDrive (w zależności od rodzaju spotkania) 
  • Tworzenie zespołów przez USOS: 
    • W przypadku błędu:
      •  należy poprawić zgodnie z informacją przedstawioną
      • Błędy API będą naprawiane automatycznie
      • Kolejne próby zakładania zespołów są co 8 godzin
    • Studenci i prowadzący są aktualizowanie są co 30 minut, jednak w przypadku dużej liczby zmian w USOS przeniesienie zmian do MS Teams może potrwać dłużej.
    • aktualizacja prowadzących:
      •  jest aktywne dodawanie do zespołu, 
      • usuwanie z zespołu nie jest jeszcze dostępne (należy to zrobić samemu w ustawieniach zespołu) 
    • aktualizacja studentów: 
      • jest aktywne dodawanie do zespołu, 
      • usuwanie z zespołu nie jest jeszcze dostępne (należy to zrobić samemu w ustawieniach zespołu)  
    • W sprawie pytań i informacji o skrypcie proszę pisać na pomoc.elearning@pw.edu.pl
  • rozpoczęcie nagrywanie w kanale prywatnym: